Spanje en Portugal

Hieronder vind je verslagen van al onze bezoeken in Spanje en Portugal. De volgorde is alfabetisch.

17 oktober 2015

We zijn van plan om morgen naar Frankrijk te gaan, dus dit is voorlopig onze laatste dag in Spanje. Het is net als gisteren het weer waar we op gehoopt hadden, zonnig met blauw en wolken en een goede temperatuur om te lopen. Vanaf onze plaats lopen we langs de …
16 oktober 2015

Aínsa

We gaan lopend op weg naar Aínsa over een pad dat ons via Cruz Cubierta voert. Het is een mooie route door de bergen. Vlakbij de camping komen we een riviertje tegen dat we moeten oversteken. Er staat nu niet veel water in dus het lukt prima. Een deel van …
15 oktober 2015

Van Huesca rijden we naar Aínsa via de N240 en af en toe gaan we even van de weg af. Deze foto laat zien hoe droog het er uit ziet. Veel grond is kennelijk landbouwgrond – hoewel er nu niets groeit zien de percelen er bewerkt uit, ze zijn winterklaar …
Aïnsa
1 mei 2016

We laten het bij een superkorte tocht: van de camping Peña Montañesa naar het stadje zelf, een kilometer of vier.Bij Aïnsa zou volgens onze app een camperplaats zijn, op het bovendeel bij de oude stadsmuren. Wij vinden daar wel een grote parkeerplaats, deels geasfalteerd maar voor het grootste deel grasland …
8 april 2019

Bijna op de Frans-Spaanse grens ligt Aínsa. We hebben er vaker overnacht, een keer zonder faciliteiten op de camperplaats in het dorp, de andere keren op camping Peña Montañesa een paar kilometer er vandaan. De etappe vanuit Toulouse is goed te doen, na een heel vlak stuk over snelwegen is …
Albarracín
13 oktober 2015

Vandaag rijden we van Peniscola naar Albarracín in Aragon. Cor is een beetje ziek, dus we nemen de snelweg AP-7 naar Valencia. Rijdt goed maar is vrij saai. Dan links af de A23 op. Dat is een uitstekende weg die door een beetje woest, maar mooi landschap gaat. Veel bergen, …
8 oktober 2015

Vandaag verlaten we Barcelona. We moeten naar een supermarkt voor wat bevoorrading. In de buurt van de camperplaats zijn wel 50 kleine supermarkten, maar dat is niet handig als je veel flessen water nodig hebt. Dus gaan we eerst op weg richting het zuiden. Buiten de stad vinden we een …
17 mei 2017

Amposta

We fietsen de hele middag door het gebied dat direct aan de camping in Eucaliptus grenst. Voor een deel is het afgesloten natuurgebied, een ander deel bestaat uit rijstvelden waarvan sommige nog geheel onder water staan en bij andere de rijst boven het water begint uit te komen. Hier en …
16 mei 2017

Een dag van luieren, lezen en een paar foto’s maken om het onderscheid met de landschappen van gisteren en eerdere dagen te laten zien. Morgen gaan we een langere fietstocht maken. ” order_by=”imagedate” order_direction=”ASC” returns=”included” maximum_entity_count=”500″] …
15 mei 2017

We eindigen de dag in een compleet ander landschap dan waar het grootste deel van de rit doorheen ging: nog oostelijk van Amposta zijn we in de Ebro-delta neergestreken, een volkomen vlak landschap met onder (Ebro-)water staande percelen waar rijst wordt verbouwd. Eerder waren we hier in het najaar, de …