De Bilt

In principe hebben we genoeg brandstof om NL of in elk geval België te halen.

Er zijn 800 km voor de boeg, we vertrekken voor 10en — voor ons doen vroeg. Bij Orléans blijkt dat verstandig. De acties die gevoerd worden tegen de hervorming van de Franse arbeidswet blijven niet beperkt tot het blokkeren van brandstof bevoorrading maar worden uitgebreid tot blokkades van de autoroutes, vandaag uitgerekend op ons traject. Het kost ons 2 uur en brandstof die we niet in kilometers omzetten.
 
Boven Orléans maar ver voor Parijs willen we onze tank vullen. Bij het benzinestation is het bijzonder druk en er hangt een plakkaat op elke pomp dat je maar 20 liter mag tanken. Voor ons is dat genoeg, dankzij onze voorzichtigheid een dag eerder. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Later, bij Parijs, zien we lange rijen voor de pompen. We begrijpen dat sommige tankstations niets meer hebben. Boven Parijs melden de portaalborden op de A1 dat er “volop” diesel te krijgen is bij de aanliggende tankstations. We proberen het niet uit.
 
Zonder veel bijzonderheden bereiken we Nederland. We zouden De Bilt kunnen halen, maar we tanken toch maar bij Hazeldonk. 
Tegen 10 uur in de avond zijn we thuis. Onze rododendron is uitgebloeid, maar in de straat staan alle andere rododendrons uitbundig in de bloemen.