2012: Verenigde staten

Hieronder staan alle verslagen uit 2012. De volgorde is chronologisch, oplopend. Je kunt filteren op seizoen.

Naar San Francisco
21 april 2012

Aurel haalt ons om 7.00 uur op. We vliegen om 9.50 uur naar San Francisco. Gelukkig zitten we op plaatsen waar grachtenhuisjes bij horen, zodat we niet al te moe aankomen. Het is ongeveer 12.00 uur, plaatselijke tijd. De auto die we besproken hebben staat gereed op het vliegveld. Het onvolprezen …
San Francisco
22 april 2012

We zetten de auto in een parkeergarage bij Embacadero en lopen de pieren op. Daar liggen ‘elephant seals’ te zonnen. Je hebt vanaf hier uitzicht op Alcatraz en uiteraard op de rondvaartboten die een rondje maken langs het eiland. Het weer is zonnig, maar wel fris. Daarna naar de Golden Gate Bridge. De …
Van San Francisco naar Morgan Hill
23 april 2012

Vandaag leveren we de auto in en halen we de camper op, nog een logistieke operatie op zich.De camper huren we bij Roadbear in Hayward, een industrieplaatsje aan San Francisco Bay. Het verloopt alles heel soepel en informeel. Veel Nederlanders en Duitsers huren daar een camper: er zijn dan ook Nederlandse en …
Van Morgan Hill naar Midpines
24 april 2012

We willen vandaag naar Yosemite National Park. We rijden via weg 152 naar Merced en naar Mariposa over de 140. Op de 152 komen we langs het San Luis Reservoir: een groot meer dat gebruikt wordt voor de watervoorziening van Californië. Er is ook een educatief centrum bij. We komen …
Van Midpines naar Lake Tahoe
25 april 2012

Omdat we niet over de passen kunnen moeten we omrijden naar de 395 over Lake Tahoe. We rijden vanaf Midpines via de 49. Dit is het armere deel van Californië. Vooral als we in een dorp even verkeerd rijden komen we in een wijk die er erg afgeleefd uitziet. In …
Van Lake Tahoe naar Bishop
26 april 2012

Bij het opstaan regent het nog steeds, snel vertrekken. We willen naar weg 395, die loopt tussen de gebergten die uitmonden in de Sierra Nevada en de keten die in Yosimite park ligt. De weg gaat langs Lake Tahoe: het meer zien we alleen in de regen. Via Carson City …
Van Bishop naar Pahrum
27 april 2012

Vandaag eerst naar de bakker … De bakkerij van Erik Schat is groot en prachtig. Het is zelfs voor Nederlandse begrippen een prachtige zaak met heel veel soorten brood, koeken, taarten, jams etc. Alles prachtig uitgestald. Het is verboden om binnen foto’s te maken, dat is echt jammer. Uiteraard brood …
Van Pahrum via Las Vegas naar Beaverdam
28 april 2012

Onze reis naar de Nationale Parken Zion en Bryce loopt via Las Vegas. Er is een camping midden in Las Vegas, maar we hebben niet veel zin in dat circus. Las Vegas ligt midden in de woestijn en heeft de bijbehorende temperaturen. We besluiten over de Strip te rijden, de …
Van Beaverdam naar Leeds in Zion
29 april 2012

Inmiddels zijn we vanaf ongeveer Pahrum van de staat Californië in de staat Nevada terechtgekomen. Vlak voor Beaverdam rijden we Arizona binnen en vlak er na Utah.In deze omgeving wonen veel Mormonen. Veel kerken, ze zien er allemaal ongeveer hetzelfde uit. St George, dat aan HW 15 ligt heeft een …
Door Zion National Park naar Bryce National Park
30 april 2012

De weg naar Bryce is saai en behoorlijk slecht, ondanks de groene rand op de kaart. Het park bestaat uit een rechte weg van 27 km met prachtige uitzichten.Veel wind, daarom zijn die rotsen ook zo grillig gevormd. Langs de weg zijn telkens parkeerplaatsen waar je van het uitzicht kan …